laupäev, 23. detsember 2017

Jõulumandlid

Meie peres on mõneti üllatuslikult jõulumandlid olnud suur hitt - pea alati Olde Hansa kärust mööda minnes nõutakse neid :) Muidu lastele väga ei tundu meeldivat vürtsikamad toidud aga need mandlid on mõlema lemmikud.

Olen mõnel korral ka ise kodus proovinud neid teha aga kahjuks pole retsepti alati üles märkinud... Nüüd jälle otsisin netist mõnda viidet sellele ja leidsin kokkama.ee lehelt Ragne retsepti, mida just hetkel proovin (mandlid on juba ahjus!). Mul on tunne, et eelmine retsept, mida kasutasin, võis ehk olla lihtsalt piparkoogimaitseainega ning minu jaoks tulemus Olde Hansa mandlite mõõtu päris välja ei andnud, ehkki oli täiesti tarbitav ;)

Ragne retsept on siis selline:

MAGUSALT RÖSTITUD MANDLID

1 dl suhkrut (kasutasin pruuni)
1 tl jahvatatud kaneeli
1 tl piparkoogimaitseainet
0,5 tl jahvatatud nelki
0,5 tl muskaatpähklit
0,5 tl kardemoni
0,5 tl soola
1 munavalge
1,5 spl vett
300 g terveid mandleid (mina panin rohkem natuke)

KATE (lisada pärast ahjust võtmist):
1 tl kaneeli
2 tl kakaod
2 tl suhkrut

Sega kausis suhkur, sool ja maitseained, lisa kergelt klopitud munavalge ja vesi. Lisa mandlid ja sega nii, et mandlid on ühtlaselt suhkruseguga kaetud. Tõsta mandlid küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ja rösti 175-kraadises kuumuses 30-45 minutit kuni nad on krõbedad ja kergelt pruunistunud. Sega mandleid kohe küpsetamise alguses paar korda, et need küpsetuspaber külge kinni ei hakkaks ning keera paar korda ka küpsetamise ajal.

Kate raputa mandlitele pärast ahjust võtmist ning sega korralikult, siis lase jahtuda.

....................

Nii. Ahjust tulnud!
Aga praegu vähemalt tundub, et pettumus minu jaoks.
Mul on tunne, et vist oleks pidanud ikkagi tavalist suhkrut kasutama, sest pruun sulab aeglasemalt ja seetõttu võib-olla haakub mandlitega kehvemini. Samuti oleksin võinud kuumad mandlid kusagile mujale ümber kallata ning seejärel valada peale kattematerjali. Praegu kleepus minu arvates suurem osa kattest lihtsalt küpsetuspaberi külge, mitte mandlite külge, tundus mulle...

Nii et olen jälle tsipa targemaks saanud ehk ;) - järgmisel korral proovin teistmoodi. Ning lisan maitseaineid vist veidi julgemalt (kuigi ka praegu ei pannud triiki vaid pigem kuhjaga lusikatäisi), mulle jäid need praegu liiga tuimaks.










Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar