neljapäev, 7. märts 2019

Hummingbird Bakery šokolaadiküpsised

Olin kindel, et see retsept on mul küll bloggeris olemas, ent võta näpust! Ja mis siis muud üle jääb kui selle lisamine ette võtta. Väikeste variatsioonidega (enamasti suhkru värvis ja koguses) on need saanud minu lemmikküpsisteks, millele on väga raske ei öelda ja vahel kipun neid üsna tihti tegema.

Retsept on pärit Nami-Nami portaalist - www.nami-nami.ee

Tainas, millest juba 9 küpsist on läinud ahju... Tegelikult maitseb see ka niisama juba päris hästi :)HUMMINGBIRD BAKERY ŠOKOLAADIKÜPSISED

225g toasooja pehmet võid
200g heledat muscovado suhkrut
2 muna
0,5 tl vanilliekstrakti (minul sageli 0,5-1tl vaniljesuhkrut)
400g nisujahu /u7,75 dl
0,5 tl soola
2,5tl söögisoodat (triiki!)
225g jämedalt hakitud šokolaadi

Vahusta või ja suhkur, lisa ükshaaval munad. Edasi vahustades lisa vanilliekstrakt ning jahu, sool ja söögisooda, sega hoolikalt ühtlaseks. Siis lisa šokolaaditükid.

Küpseta 190-kraadises ahjus umbes 10 minutit või kuni küpsised on kuldpruunid. Lase veidi küpsetusplaadil jahtuda, seejärel libista restile jahtuma. Hoia kinnises anumas.

Võid olen pannud sageli 200 grammi kui mitut pakki pole jagunud. Ka suhkruga olen püüdnud mängida (päris algses retseptis oli vist lausa 375grammi) kuid viimati läksin sellega vist nii hoogu, et šokolaadi kõrval tundus küpsis ise liiga vähe magus... Olen proovinud erinevaid suhkruid - käiku on läinud roosuhkur, tavaline suhkur koos fariinsuhkru või tumeda muscovadoga. Jahuga on pea iga kord olnud veidi keeruline tasakaalu ära tabada, sest vahel on tulnud pigem sutsu kuivemad ning mitte nii lapikuks vajunud küpsised.

Kuna kunagi koolipõlves said ühed küpsised nii tehtud, et sinna sai soodat kohutavas koguses, olen pärast olnud juba n.ö "kõigega harjunud" ning ka väike soodamaitse pole seganud, ent tundlikumatel tasub sellega kindlasti ettevaatlik olla ja mõõta võimalikult täpselt 2,5 triiki teelusikatäit. Ning lõppeks - isegi see 225 grammi šokolaadi on minu jaoks olnud liig, pigem jääb minu küpsistes šokolaadisisaldus kusagile 125-185g vahele, tundest sõltuvalt.

Kõikidest muudatustest hoolimata on küpsised alati maistvad olnud ning eks ükskord peaks ikka Londonisse neid päris ehtsaid maitsma minema!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar